Regulamin i Polityka Prywatności sklepu groni.pl

Regulamin sklepu

§1. Postanowienia wstępne

1. Platforma dostępna pod adresem internetowym groni.pl prowadzona jest przez Grażynę Mądzielewską prowadzącą działalność gospodarczą pod firmą PHU MAWI Grażyna Mądzielewska wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 882-13-01-741, REGON 276972723.

2. Regulamin określa zasady korzystania z Platformy, w tym zakładania i obsługi Konta na Platformie, składania i realizacji Zamówień, zasady i tryb składania Reklamacji oraz korzystania z prawa zwrotu Produktów. Zawarcie i wykonanie Umowy sprzedaży następuje w Sklepie, a w przypadku wyboru dostawy kurierem – przez pełnomocnika Klienta (kuriera).

§2. Definicje

Klient – każdy podmiot składający Zamówienia za pośrednictwem Platformy.
Konsument – osoba fizyczna składająca Zamówienia za pośrednictwem Platformy.
Sprzedawca – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą firmą PHU MAWI Grażyna Mądzielewska, wpisaną do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 882-13-01-741, REGON 276972723.
Platforma – platforma do składania Zamówień prowadzona przez Sprzedawcę pod adresem internetowym groni.pl.
Sklep – stacjonarny punkt sprzedaży znajdujący się w Zabrzu przy ulicy Nocznickiego 9/2, w którym można składać Zamówienia za pośrednictwem Platformy groni.pl.
Umowa – umowa sprzedaży dotycząca Produktów stanowiących ofertę Sklepu prowadzonego przez Sprzedawcę.
Regulamin – niniejszy regulamin Platformy groni.pl.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
Konto – konto klienta na Platformie, w którym zgromadzone są dane Klienta oraz informacje o złożonych przez niego Zamówieniach.
Formularz rejestracji – formularz dostępny na Platformie, umożliwiający utworzenie Konta.
Formularz zamówienia – formularz dostępny na Platformie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy, w tym sposobu płatności i odbioru Produktów.
Koszyk – element Platformy, w którym widoczne są wybrane przez Klienta do zakupu Produkty z możliwością modyfikacji danych Zamówienia, w szczególności ilości produktów.
Produkt – dostępny w Sklepie towar będący przedmiotem Umowy sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

§3. Kontakt ze Sprzedawcą

1. Klient może skontaktować się ze Sprzedawcą mailowo (sklep@groni.pl) lub telefonicznie (577 17 11 66) w dni robocze w godzinach 9-17 lub listownie na adres: ul. Nocznickiego 9/2, 41-800 Zabrze.

§4. Wymagania techniczne

Do korzystania z Platformy wymagane jest posiadanie aktualnej wersji jednej z przeglądarek internetowych (Chrome, Firefox, Edge, Opera, Safari, Internet Explorer) obsługującej JavaScript oraz zezwalającej na przechowywanie plików cookies na urządzeniu podłączonym do Internetu oraz posiadanie aktywnego konta poczty e-mail.

§5. Informacje ogólne

1. Ceny podane na Platformie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (uwzględniają podatek VAT).

2. Na końcową kwotę do zapłaty przez Klienta składa się cena za Produkt oraz koszty usług związanych z odbiorem Produktów, o których Klient jest informowany na stronach Platformy w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia woli związania się Umową.

3. Jeżeli w przyszłości zostanie zastosowana obniżka ceny, obok niej zostanie wskazana najniższa cena z 30 dni przed wprowadzeniem obniżki.

4. W przypadku produktów sprzedawanych wg objętości (np. wina, zestawy degustacyjne) prezentujemy także cenę jednostkową (zł/l), jeśli jest to wymagane.

5. Założenie Konta na Platformie jest darmowe. Klient ma możliwość w każdej chwili, bez podania przyczyny i bez ponoszenia z tego tytułu jakichkolwiek opłat usunąć Konto poprzez wysłanie stosownego żądania do Sprzedawcy, w szczególności za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres podany w § 3.

6. Sprzedawca nie odpowiada za zakłócenia w funkcjonowaniu Platformy spowodowane siłą wyższą, niedozwolonym działaniem osób trzecich lub niekompatybilnością Platformy z infrastrukturą techniczną Klienta.

§6. Zamówienia

1. W celu złożenia Zamówienia należy:
a. wybrać Produkt i dodać go do Koszyka,
b. wypełnić Formularz Zamówienia poprzez wpisanie danych Klienta,
c. wybrać jeden z dostępnych sposobów płatności i odbioru Produktów,
d. kliknąć przycisk “Kupuję i płacę”,
e. opłacić zamówienie w formie wskazanej w Formularzu Zamówienia.

2. Umowę traktuje się za zawartą z momentem potwierdzenia Zamówienia przez Sprzedającego.

3. Miejscem zawarcia i realizacji Umowy sprzedaży jest Sklep. W przypadku wyboru dostawy kurierem, Klient udziela kurierowi pełnomocnictwa do odbioru Produktu ze Sklepu i doręczenia go pod wskazany adres.

4. Złożenie zamówienia jest równoznaczne z oświadczeniem Klienta, że jest osobą:
a. pełnoletnią,
b. trzeźwą w chwili składania Zamówienia,
c. której na podstawie art. 15 ustawy o wychowaniu w trzeźwości nie zabrania się sprzedaży napojów alkoholowych,
d. która nie dokonuje zakupu alkoholu celem dalszej odsprzedaży.

§7. Odbiór Zamówienia i płatności

1. Odbiór Produktów następuje w Sklepie znajdującym się w Zabrzu przy ulicy Nocznickiego 9/2 w dni robocze po wcześniejszym umówieniu.

2. Klient może odebrać Produkty osobiście lub przez upoważnioną osobę lub firmę spełniającą warunki określone w § 7 pkt 3.

3. Wybierając w Formularzu Zamówienia formę odbioru „Kurier”, Klient upoważnia Sprzedawcę do wydania Produktów współpracującej ze Sprzedawcą firmie kurierskiej, która dostarczy je pod wskazany przez Klienta w treści Zamówienia adres na terenie Polski.

4. Produkt będzie gotowy do odbioru w terminie wskazanym w opisie Produktu.

5. W przypadku zamówienia Produktów o różnych terminach gotowości do odbioru, terminem gotowości do odbioru jest najdłuższy podany termin.

6. Czas realizacji zamówienia z odbiorem przez kuriera liczony jest od momentu wpłynięcia środków na rachunek bankowy Sprzedawcy, niezależnie od wybranej metody płatności.

7. W przypadku odbioru osobistego o gotowości Produktu do odbioru Klient zostanie dodatkowo poinformowany przez Sprzedawcę w wiadomości e-mail wysłanej na adres podany w Formularzu Zamówienia (lub Formularzu Rejestracji).

8. Dostępne formy płatności:
a. Płatność gotówką przy odbiorze osobistym w Sklepie
b. Przelew bankowy na rachunek Sprzedawcy podany na stronie Sklepu
c. Płatności elektroniczne: BLIK lub szybkie przelewy internetowe
d. Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro

9. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online jest mElements S.A.

10. Szczegółowe informacje na temat warunków odbioru Produktów oraz akceptowalnych metod płatności znajdują się za stronach Platformy.

§8. Zwrot Produktów

1. Klient może zwrócić Produkty bez podania przyczyny w terminie 14 dni od daty ich odbioru.

2. Aby skorzystać z prawa zwrotu Klient ma obowiązek powiadomić Sprzedawcę przesyłając wypełniony formularz zwrotu na adres sklep@groni.pl w terminie wskazanym w § 8 pkt 1.

3. Klient powinien odesłać zwracane Produkty na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie przed upływem terminu 14 dni od poinformowania Sprzedawcy o skorzystaniu z prawa zwrotu Produktów.

4. W ciągu 14 dni od dnia otrzymania Produktów Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia Produktów.

5. Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.

6. Klient ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą. Sprzedawca nie przyjmuje żadnych przesyłek odsyłanych za pobraniem.

7. Klient odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.

8. Klient odpowiada za należyte zapakowanie zwracanych Produktów. Zalecamy wykorzystanie oryginalnego opakowania (certyfikowany karton do transportu win), owinięcie butelek wewnątrz kartonu folią bąbelkową, wypełnienie wolnych przestrzeni w kartonie folią lub papierem i dokładne ofoliowanie kartonu.

9. Prawo do zwrotu nie dotyczy Produktów:
a. o otwartych przez Klienta pieczęciach opakowań (korek lub zakrętka), a których nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych,
b. niebędących w stałej ofercie Sklepu i sprowadzonych na indywidualne zamówienie Klienta,
c. zestawów degustacyjnych, które przygotowywane i rozlewane są pod indywidualne zamówienie Klienta.

§9. Reklamacja i gwarancja

1. Umową objęte są nowe pełnowartościowe Produkty.

2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Sprzedawcy towaru Klient ma prawo do reklamacji w oparciu o przepisy dotyczące rękojmi w kodeksie cywilnym.

3. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym Regulaminie adresy Sprzedawcy.

4. Zaleca się, aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, okoliczności (w tym datę) jej wystąpienia, dane Klienta składającego reklamację, oraz żądanie Klienta w związku z wadą towaru.

5. Sprzedawca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie, uważa się, że żądanie Klienta uznał za uzasadnione.

6. Produkty odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.

§10. Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji

1. Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.

2. Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

3. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.

4. Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.

5. Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).

§11. Dane osobowe

1. Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Platformy jest Sprzedawca.

2. Dane osobowe Klientów zbierane przez Administratora za pośrednictwem Platformy zbierane są w celu realizacji Umowy, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.

3. Odbiorcami danych osobowych Klientów Platformy mogą być:
a. W przypadku Klienta, który korzysta ze sposobu odbioru towaru przez upoważnioną firmę kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
b. W przypadku Klienta, który korzysta ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności na Platformie.

4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.

5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.

6. Platforma wykorzystuje technologię plików cookies. Szczegóły związane z danymi osobowymi oraz plikami cookies opisane zostały w polityce prywatności dostępnej na stronach Platformy.

§12. Opinie

1. Klient Platformy ma możliwość dobrowolnego i nieodpłatnego wystawienia opinii dotyczącej zakupów dokonanych za pośrednictwem Platformy. Przedmiotem opinii może być także ocena, zdjęcie lub recenzja zakupionego produktu.

2. Sprzedawca po dokonanych zakupach wysyła do Klienta wiadomość email z prośbą o wystawienie opinii oraz linkiem do formularza online umożliwiającego jej wystawienie – formularz online umożliwia udzielenie odpowiedzi na pytania Sprzedawcy dotyczące zakupów, ich ocenę, dodanie własnego opisu dot. opinii oraz zdjęcia zakupionego produktu. W razie braku wystawienia opinii po otrzymaniu pierwszego zaproszenia do wystawienia opinii Sprzedawca ponawia wysyłkę zaproszenia.

3. Opinia może być wystawiona jedynie przez Klienta, który dokonał zakupów w Sklepie Sprzedawcy za pośrednictwem Platformy groni.pl.

4. Wystawione przez Klienta opinie są publikowane przez Sprzedawcę na Platformie groni.pl oraz wizytówce TrustMate.io.

5. Wystawienie opinii nie może być wykorzystywane przez Klienta do działań bezprawnych, w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji wobec Sprzedawcy, czy też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich.

6. Opinia może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych u Sprzedawcy produktów. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych/pozornych umów sprzedaży w celu wystawienia opinii. Autorem opinii nie może być także sam Sprzedawca ani jego pracownicy bez względu na podstawę zatrudnienia.

7. Wystawiona opinia może zostać w każdym czasie usunięta przez jej autora.

§13. Postanowienia końcowe

1. Umowy zawierane poprzez Platformę zawierane są w języku polskim.

2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta drogą mailową.

3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.

4. Treści dostępne na stronach Platformy stanowią utwory w rozumieniu ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych, do których prawa autorskie przysługują Sprzedawcy. Rozpowszechnianie treści bez zgody Sprzedawcy, za wyjątkiem korzystania z treści w ramach dozwolonego użytku osobistego, stanowi naruszenie praw autorskich obarczone odpowiedzialnością cywilną lub karną.

Polityka prywatności

§1. Postanowienia ogólne

1. Terminy użyte w Polityce oznaczają:
a. Platforma: serwis internetowy groni.pl;
b. Użytkownik: podmiot korzystający z publicznie dostępnego Platformy;
c. Właściciel: PHU MAWI Grażyna Mądzielewska wpisana do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego ds. gospodarki, NIP 882-13-01-741, REGON 276972723;
d. Cookies: pliki tekstowe, wysyłane przez Platformę i zapisywane na urządzeniu końcowym Użytkownika, z którego Użytkownik korzysta podczas przeglądania stron internetowych. Pliki zawierają informacje niezbędne do prawidłowego funkcjonowania Platformy. Cookies najczęściej zawierają nazwę domeny serwisu internetowego, z którego pochodzą, czas ich przechowywania na urządzeniu końcowym oraz numer;

2. Celem Polityki jest w szczególności:
a. udzielenie Użytkownikom informacji dotyczących wykorzystywania Cookies na Platformie, wymaganych przez przepisy prawa, w tym Prawa telekomunikacyjnego;
b. zapewnienie Użytkownikom ochrony prywatności w zakresie odpowiadającym standardom i wymogom określonym w obowiązujących przepisach prawnych.

3. Właściciel ogranicza zbieranie i wykorzystywanie informacji dotyczących Użytkowników do niezbędnego minimum, wymaganego do świadczenia na ich rzecz usług. W celu uzyskania pełnego dostępu poprzez Platformę do treści i usług oferowanych przez Właściciela, wskazane jest zaakceptowanie zasad wynikających z Polityki. Zastosowanie mają m.in. następujące przepisy prawa:
a. ustawa z dnia 16 lipca 2004 roku Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. 2017.1907 t.j. ze zm.);
b. ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. 2017.1219 t.j. ze zm.);
c. Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz.U. L 119 z 4.5.2016) wraz z polskimi przepisami o ochronie danych osobowych.

§2. Ochrona prywatności i danych osobowych

1. Dane dotyczące Użytkowników przetwarzane są przez Właściciela zgodnie z przepisami prawa. Uzyskane przez Właściciela dane osobowe Użytkowników przetwarzane są na podstawie udzielonej przez Użytkownika zgody lub wystąpienia innej przesłanki uprawniającej do przetwarzania danych według przepisów, w szczególności Rozporządzenia. Właściciel dokłada szczególnej staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewnia, aby dane te były:
a. przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla Klientów i innych osób, których dane dotyczą;
b. zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej w sposób niezgodny z tymi celami;
c. adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne do celów, w których są przetwarzane;
d. prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane;
e. przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane;
f. przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą, zniszczeniem lub uszkodzeniem, za pomocą odpowiednich środków technicznych lub organizacyjnych,

2. Właściciel stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do charakteru, zakresu, kontekstu i celów przetwarzania oraz ryzyka naruszenia praw lub wolności osób fizycznych. Właściciel dąży do systematycznego unowocześniania stosowanych informatycznych, technicznych i organizacyjnych środków ochrony tych danych, w szczególności Właściciel zapewnia aktualizacje informatycznych środków ochrony pozwalającą na zabezpieczenie przed wirusami, nieuprawnionym dostępem oraz innymi zagrożeniami, płynącymi z funkcjonowania systemu informatycznego oraz sieci telekomunikacyjnych. Każdemu Użytkownikowi, który w jakikolwiek sposób udostępnił Właścicielowi swoje dane Właściciel zapewnia dostęp do danych i korzystanie z innych praw osobom, których dane dotyczą, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa, w tym osobom tym przysługuje:
a. prawo wycofania zgody w sprawie przetwarzania danych osobowych;
b. prawo do informacji dotyczących ich danych osobowych;
c. prawo do kontroli przetwarzania danych, w tym ich uzupełniania, uaktualniania, prostowania, usuwania;
d. prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania lub do ograniczenia przetwarzania;
e. prawo do skargi do organu nadzoru i korzystania z innych środków prawnych celem ochrony swoich praw.

3. Właściciel może przetwarzać dane osobowe w sposób zautomatyzowany, w tym poprzez profilowanie, na zasadach wynikających z Rozporządzenia. W takim przypadku celem działań Właściciela są cele marketingowe lub potrzeby personalizacji komunikatów wysyłanych do Użytkowników (w tym dopasowanie informacji do potrzeb lub oczekiwań Użytkownika). Użytkownik ma prawo sprzeciwu wobec takiego przetwarzania jego danych – sprzeciw ten może być wyrażony poprzez wysłanie wiadomości na adres Właściciela: sklep@groni.pl. Osoba mająca dostęp do danych osobowych przetwarza je wyłącznie na podstawie upoważnienia Właściciela lub umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych i wyłącznie na polecenie Właściciela.

§3. Pliki Cookies

1. Cookies identyfikuje Użytkownika, co pozwala na dopasowanie treści witryny, z której korzysta, do jego potrzeb. Zapamiętując jego preferencje, umożliwia odpowiednie dopasowanie skierowanych do niego treści, w tym reklam. Właściciel stosuje Cookies, aby zagwarantować odpowiedni standard wygody Platformy, a zebrane dane są wykorzystywane jedynie wewnątrz firmy w celu optymalizacji działań. Cookies wykorzystywane są w celu:
a. dostosowania zawartości Platformy do preferencji Użytkownika;
b. optymalizacji korzystania z Platformy, w szczególności poprzez rozpoznawanie urządzenia końcowego Użytkownika,
c. tworzenia statystyk,
d. utrzymania sesji Użytkownika,
e. dostarczania Użytkownikowi treści reklamowych.

2. Cookies mogą być zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Platformy. Zebrane dane służą do monitorowania i sprawdzenia, w jaki sposób Użytkownicy korzystają z Platformy, aby usprawniać funkcjonowanie Platformy zapewniając bardziej efektywną i bezproblemową nawigację. Należy pamiętać, że w niektórych przypadkach, niezależnych od Właściciela, oprogramowanie zainstalowane przez Użytkownika na urządzeniu końcowym, służące do przeglądania stron internetowych (np. przeglądarka internetowa) wprowadza domyślne przechowywanie Cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy mogą dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących Cookies. Ustawienia te mogą zostać zmienione między innymi w taki sposób, aby blokować automatyczną ustawienia Cookies bądź informować o ich każdorazowym zamieszczeniu w urządzeniu końcowym Użytkownika. Informacje szczegółowe w tym zakresie dostępne są w ustawieniach i instrukcjach dotyczących oprogramowania (przeglądarki internetowej). Użytkownik w każdej chwili ma możliwość wyłączenia lub przywrócenia opcji gromadzenia cookies poprzez zmianę ustawień w przeglądarce internetowej. Zmiana ustawień stanowi wyrażenie sprzeciwu, który w przyszłości może spowodować utrudnienia w korzystaniu z Platformy. Całkowite wyłączenie opcji przyjmowania Cookies nie będzie oznaczać braku możliwości przeglądania treści zamieszczanych na Platformie z zastrzeżeniem tych, do których dostęp wymaga logowania. Niedokonanie zmiany ustawień oznacza, że dane będą zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika (korzystanie z Platformy będzie powodować automatyczne zamieszczanie Cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika). Przechowywane dane zamieszczone w urządzeniu końcowym Użytkownika nie powodują zmian konfiguracyjnych w urządzeniu końcowym Użytkownika lub oprogramowaniu zainstalowanym w tym urządzeniu. Informacje dotyczące Cookies mają zastosowanie również do innych podobnych technologii stosowanych w ramach Platformy.

§4. Postanowienia końcowe

1. Polityka została przyjęta na mocy zarządzenia Właściciela i wchodzi w życie z dniem 06.11.2010. Zmiana treści Polityki może nastąpić w takim samym trybie. Wszelkie odstępstwa od Polityki wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności. Prawem właściwym dla Polityki jest prawo Rzeczypospolitej Polskiej. W sprawach nie uregulowanych w Polityce stosuje się odpowiednie przepisy prawa.

Przewijanie do góry

Młodo wyglądasz!

Czy na pewno masz ukończone 18 lat?